Sunday 23 December 2012

Sayang ???


S.A.Y.A.N.G.

Sayang,ada yang senang meluahkannya..tp bertentangan dgn sifat..

#1 Saya syg ayah saya : Tp masih keluar rumah x tutup aurat.
#2 Saya syg mak saya : Tp belajar main2 (yg ni ai terasa)
#3 Saya syg agama sy : Tp selalu lewatkan solat
#4 Saya syg Nabi Muhammad saw : Tp sunnahnya selalu kita tinggal


Jadi, mana fungsinya kita mengungkapkan kata sayang tersebut..hanya sekadar luahan rasa..hanya di bibir saja(ai bermadah helah gitu yu)..

Aku ni jenis yang x pandai nk luahkan rasa syg tapi insyaAllah blh menunjukkan rasa syg tu.. Aku syg keluarga aku, aku sayang mak ayah aku..aku syg abang, adik2 aku.. aku sayang kawan2 aku..

Aku nak kita sama2 berkampung di SYURGA yang abadi kelak.. Aku sendiri xtaw sama ada aku akan ke sana atau mungkin akan tercampak ke neraka Allah (nauzubillah).. Jadi sama2 kita meningkatkan ketakwaan kita kepada Allah swt dengan......

1. Jom solat awal.. Kalau dapat berjemaah lagi baik

2. Jom baca Al-Quran ..Tadabbur sama lagi baik (baca tafsir)

3. Jom baca buku2 yang boleh meningkatkan iman kita.. Kurangkan baca benda yang tidak berfaedah
 (ai sendiri pun sedang mencuba)

4. Jom kita berukhuwah... Makan bersama-sama,beriadah bersama-sama..tgk movie yg berfaedah sama2.. InsyaAllah kemanisan ukhuwah itu kita kan rasa..

5. Jom berusaha bersama-sama.. orang yang nak berubah, perlu mencari orang yang mampu memimpin tangan bersama-sama ke arah kebaikan..jika kita hanya berseorangan, kita akan mudah terjatuh dan tiada yang mampu membantu kita untuk bangkit kembali...











bebelan : sebenarnya rindu kampung halaman ni..huhuhu..



0 comments:

Post a Comment