Monday 17 June 2013

Cuti Menghampiri =D


             Alhamdulillah, cuti semakin menghampiri.. Apabila settle presentation utk Projek OS hari Jumaat nnt, InsyaAllah, perjuangan utk Tahun 2 Sem 2 di UTM akan berakhir..Dan akan menunggu result final dgn penuh sabar.. Huhuhu, berdebar2 nih.. Apa2 pun dah usahakan, yang lain sudah jd kerja Allah.. Berjaya atau tidak , Allah jua yg menentukan.. Apa jua keputusannya nnt, igtlah semuanya percaturan dr Allah swt.. DIA tahu apa yg terbaik utk hamba2Nya..  Jangan terlalu kecewa ye.. InsyaAllah =D.

           OK, utk cuti sem ni, secara jujurnya, masih tiada xtvt yg khusus utk menghabiskan masa selama 2 bulan setengah ni.. yg pasti, akan habiskn masa sepenuhnya di kampung halaman terchenta.. Sekejap cuma lagi insyaAllah kita akan menyambut bulan Ramadan.. InsyaAllah, kalau Allah masih izinkan kita utk sampai ke Ramadan kali ini..

          Entah kali ke berapa sudah Ramadan kita utk tahun ini, namun, akan adakah peningkatan utk Ramadan kali ini berbanding Ramadan2 yang lepas.. InsyaAllah, kalau kita ade niat yg baik, mempunyai  tekad yg nekad, insyaAllah Allah akan permudahkan.. Mudah-mudahan apa yg kita igt capai sepanjang Ramadan ini dapat kita lakukan dgn jayanya.. igt Allah x memandang hasil, Allah memandang USAHA kita.. Maka berusahalah semampu kita.. Selebihnya, Allah jua yg akan menilai..

         Ramadan kali ini akan dijalani tanpa kehadiran seorang insan bergelar NENEK..Selama hampir 20 tahun hidup bertemankan dia, utk sekian kalinya, kali ini Ramadan ini akan disambut tanpa kehadirannya.. Allah, kuatkan kami.. Tempatkan NENEK di tempat org2 yg soleh.. Biasanya, puasa kami akan ditemani beliau. Insan yg banyak berbakti kepada kami. Insan yang menjadi tempat utk aku curahkan apa jua rasa yg membungkam di jiwa.. Insan yg sentiasa tanpa jemu mengajak ke surau berdekatan.. 


Moga Ramadan Kali ini menjadi Ramadan yang LEBIH BAIK berbanding Ramadan yang Lalu.. InsyaAllah



0 comments:

Post a Comment