Tuesday 10 December 2013

Contengan Jalanan

Alhamdulillah siap baca untuk part Fend and i'm crying again.. Allahu Allah.. Aku ingin berubah.. Kuatkn aku dan hantarkan org2 yg dekat dgnmu utk mendampingi daku.. Cebisan kata2 yg sgt terasa
...............................

The man that decided to change on 12th hour dies on the 11th
.........................
Living here for the hereafter
......................
Bermusafirlah. Bumi Allah itu luas. Ilmu-Nya juga luas. Belajarlah dengan bermusafir. Ramai yang terlupa, alam itu sendiri guru yang hebat dalam mengajarkan ilmu-Nya
........................

Sungguh hati itu Allah yang pegang.. Aku mampu menghabiskn cerita ni, alhamdulillah dgn sedikit kesedaran dan kekuatan utk berubah.. for me, this book is the best from Hlovate.. aku x mampu nk cite sal novel tu, xpandai nk wat summary.. emmmm.. Bace la sape yg mampu, baca dgn mata hati.. insyaAllah akan dpt apa yg tersurat dan tersirat dlm cerita tu.. Doakan moga aku istiqamah utk meneruskn perubahan ini krn Allah insyaAllah..

kenapa aku cakap hati kita Allah jua yg pegang, sbb aku merasa sesuatu dr buku ni yg ada org lain x rasa. Sungguh, aku mau kita sama2 menjadi lebih baik. mgkn aku perlu bergerak dahulu.. moga engkau jua mengikutiku agar kita akan sama2 berjalan di syurga Allah kelak, bak kata Hilal Asyraf..  




0 comments:

Post a Comment