Monday 28 May 2012

ambo anak KELATE




mlm ni CikLeha nk bercerita pasal negeri kelantan..CikLeha x paham la nape ramai sgt yg terlalu pandang negatif dgn negeri CikLeha ni n org2 negeri kami..ade je yang selalu x puas hati..

*soalan yg plg popular utk org kelantan ---> org kelantan ni berpuak eh??
~~> CikLeha x paham..nape org ckp kami berpuak.. padahal kami kawan je ngan org dr negeri2 lain..xde la duk hadap dgn kami2 je..mgkn benda yg menyebabkn kami berpuak tu sbb kami bila jupe mmg akan ckp bahasa negeri la...bahaso budu ore kato...nk wat lagu mano..dae jupo gu so negeri x kae nk kecek luar..nati katonyo kocok boto budu...amik kau..dh masuk mood bhs klate tu.. xkan la jupe same2 ore negeri nk ckp bhs lain kot..mmg langgar daulat la tu...

*next..ni soaln yg ditanya kt aku betul2 dr org yg agak rapat dgn aku --> kt kelantan ada AIRPORT x??
~~> walaweyh..kami kn org kelantan..negeri miskin...mgkn x de airport kn.. maaf la kawan.. kt negeri sy ada airport cantik lagi..tiap2 ari ade flight ke mana2...jgn la pesimis sgt weyh..terasa ati aku ni...nk aku bawak jalan2 tgk negeri aku ke..nk tgk apa ade kt sana... tlg la weyh..jgn terlalu pandang rendah dgn kami.. jemput la dtg ke neri kami...jgn bwk beras plak sbg bekal..kt kelantan ade je nasik..kami guna beras siam lg seyh..lg mahal...


ni gmbr zaman dahulu kala

gmbr dpt dr sini


the latest one



~nati smbg ye..kena study utk quiz esk plak..doakn ye...


0 comments:

Post a Comment