Friday 4 May 2012

Rindu............

assalamualaikum wbt..

rindu??? sangat umum ucapan tu..tangan ni terasa rindu nk menaip di blog..tp x taw nk taip apa...
aku ingin berubah ya Allah.. mahu sentiasa dekat denganMU.. sentiasa mengingatiMu di dlam hatiku..Allahhu Rabbi...terlalu jauh diriku denganMU selama ini ya Allah.. aku mohon keampunan dariMU

--------------------------------------

semalam punyer cerita..
dr UTM ak tunggu sepupu di Stesen Bas Larkin sblm g umah dia kt Ulu Tiram... thanks dayah sbb bagi tumpang ye... ak tunggu sepupu kt surau terminal tu.. alhmadulillah dpt berukhuwah dgn seseorang..dia ckp nk add kt fb hehehe.. ak tunggu je..dia tanya apa nma fb..ak pun xtaw nk bgtaw mcm mana.. bila bgtaw..terkejut seyh..hahaha..dah agak dh..pastu dia tanya, nama betul ke tu..hehehe..xde la..nama sebenar lain...

lg 1 yg peristiwa yg terkesan di hati...sblm solat maghrib tu..ada 3 adik ni sama2 dtg solat..jemaah, solat sunat n baca Yaasin lg..masyaAllah...moga jd anak solehah ye adik... nati aku upload gmbr adik2 tu tgh solat..sejuk je mata memandang..hati apatah lagi.. kata org, sejuk perut ibu mengandung...doaku akak sentiasa mengiringimu adik2.. ak terkesan dgn ntah kata sape.... "Pandanglah anak kecil dengan pandangan yang mulia kerana sesungguhnya mereka adalah manusia yang masih suci tanpa dosa".. masyaAllah semalam rasa nk peluk mereka sgt2..tp segan..hehehe.. moga jumpa lagi ye adik2...





comwy sgt 3 sekawan ni....nanti kita jupe lg ye dik...insyaAllah



------------------------------------------
next...
hehehe..beberapa hari yg lepas..ad sorng senior yg dtg blk..mula2 dia suruh pegang dia punya simcard fone..masa tu terima je la walau dlm hati tertanya-tanya kenapa bh kt aku.. amanah org bg pegang je la..simcard je pun...lps tu,dia dh nk blk..dh ada kt pintu dh..dia  bertanya.."Fifah pakai tudung bidang berapa??" aku bgtau la..pakai je saiz biasa..tp besarkan lah ckt.. dia masuk blk lam bila...n start bercerita yang dia nk berubah... nk pakai tudung besar..dia cerita sampai nangis2..masyaAllah, Allah bagi aku sedikit saham untuk masuk syurga... uhuh..terima kasih ya Allah, terima kasih kak... saya berterima kasih sgt2... kenapa ak berterima kasih??? 1. sbb Allah bg aku peluang untuk sama2 berubah dengan dia.. 2. Allah bagi ak sedikit saham untuk ke syurga yang indah.. 3. Allah bagi aku hidayah supaya terus berada di jalanNya melalui akak tu...

aku asalnya..masyaAllah rasa sgt2 malu sbbnya aku bukannya baik sgt nk jd supporter utk akak tu berubah... aku sayang akak tu... semetelah aku x de kakak... skrg,jika dia ada masalah ckt..insyaAllah dia bercerita dengan aku....SAYA SAYANG AKAK..moga kita sama2 berubah ke arah yang lebih baik...

terima kasih ya Allah..sesungguhnya hati aku terasa sgt2 tenang... hati berasa sgt2 lain dr sebelum ni...nk lakukan maksiat pun rasa sgt malu... cuma skrg perlu tekadkan hati supaya lbh fokus dlm kelas memandangkan final dh makin dekat...


Allah jadikan aku umatMU yang sentiasa mensyukuri nikmatMU.. amin

0 comments:

Post a Comment