Friday 4 May 2012

Kata-kata yg ada dlm HP ^^


KATA2

Kejar pelangimu hingga hujung dunia. Jangan pernah menyerah.. Hiduplah untuk member sebanyak-banyaknya bukan member sebanyak-banyaknya..

A journey of 1000 miles always begin with first step.

Rasulullah saw bersabda “Andai kiamat telah tiba & kamu memiliki sebiji benih di tanganmu, maka tanamlah ia.” Ini membuktikan, walaupun kita cuma ada peluang sebanyak 0.0001, kita mesti berusaha mendapatkannya.

Melakar langit sejarah, membina awan impi, bila aku menjejak, maka ia akan menjadi pasti [HilalAsyraf]

When you’re moving fast, everything become blurry. Stop & you’ll see thing clearly.

Jangan buang masa hisab orang lain. Hisab diri sendiri dahulu. Jangan riak terhadap diri masing2. Kita tak tahu di mana kita berada di alam sana. ^^ Aku ingin ke syurga..

Bukan dicari seagung Rasulullah saw, setampan Yusuf, sehebat Sulaiman, setabah Ismail, sepintar Isa.. Tapi aku hanya mencari insane yang bias membawaku ke syurga bersamanya.

At first kita jumpa,langsung x kenal. Bila dah mesra,Perangai semakin nakal. Asal jumpe je, Kecoh x terkawal. Skrg dah x bersua, Harap tetap kekal. Keakraban kita walaupun sampai ajal.

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan mencintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan ia utk mekar di dalam hati mereka tp sekiranya ia tidak pastikan ia terus mekar di hati anda.

Kerana ilmu kita bertemu, kerana persahabatan kita menjalankan ikatan, kerana cita2 dan matlamat kita berpisah, tp mungkin kerana persahabtan yang terjalin kita akan bertemu kembali..

Life’s always changing but we must remain the same as muslim, and hope today will be better than yesterday. As long as we love Allah, insyaAllah success will be ours.. [TeacherZamrina]

No matter how hard the question is, no matter how complicated the solution is, Just remember that the questions are created for us to solve. Be confident that you can do it. Keep on trying and never give up..

Life is a Test, Islam is the Best, Prayer is a Must, Akhirat is for Rest, The world is only Dust, If Quran is in the Chest, Nothing needs Next, Obey Allah first, Success will be Next.

Ujian hidup adalah guru yang tidak bercakap, tetapi berperanan sebagai pengajar dan pendidik yang sangat hebat. Ia dating bukan kerana Allah itu tidak adil, tetapi yakinlah hakikatnya ia komunikasi tanpa suara antara Tuhan dengan hambaNYA.. mengajar erti sabar dan ikhlas

Jika 1 hari nanti, saya tiada dan tidak sempat meminta maaf, ingatlah bahawa saya x pernah lupa untuk ucapkan terima kasih kerana berpeluang mengenali seorang insane seperti awak.

Sahabat, ku pungut daun2 kesabaran, ku bersihkan akar2 keimanan, ku rawat ranting2 keikhlasan, hingga tumbuh pohon kejujuran utk ku semai ikatan persahabatan ini.

Saya mungkin bukan orang yang paling penting dalam hidup awak..tp saya Cuma berharap 1 hari nanti bila awak dengar nama saya, awak akan tersenyum dan berkata ”AKU KENAL DIA”

Mentari menyinari pagi ini. Indah menonjolkan diri. Bersama membawa kebahagiaan. Namun tetap tersembunyi setitis kedukaan. Hari ini kita bergembira bersama. Tiba saatnya kita terpisah, aku bersama jalanku, kau bersama jalanmu. Jalan yang akan menjanjikan kejayaan. Aku pasti suatu ketika kita akan kembali bersatu. Menggalas memori bersama kejayaan.

Dalam kelembutan lidah, ada ketelanjuran kata. Dalam gurau & senda, ada khilaf dan dosa. Harap dimaafkan segala-galanya..

Setitik embun di pohon rimbun, di atap nipah air bergenang. Dosa tertimbun mohon diampun, silap dan salah jangan dikenang..

Kelantan

      K_  kalau
E_engkau
L_lupa
A_Allah
N_nescaya
T_tempatmu
A_adalah
N_neraka.
Fikir2knlah wahai anak2 Kelantan.
You may hear nothing from me on how I appreciate you. But beyond our silence.. Our friendship creates a beautiful sound in my heart.


Ingin ku kirim coklat, takut ia cair. Inginku kirim bunga, takut ainya layu. Ingin ku kirim senyuman, takut tak dipandang. Inginku kirim rindu, takut tak dibalas. Ingin ku kirim saying, takut tak kesampaian. Ingin ku kirim kredit tapi ku pun tak punya. Jadi??? Ku kirim doa agar dirimu sentiasa dilindungi oleh Yang Maha Kuasa. ^^

Face you’re past without regret. Handle your present with confidence. Prepare for the future without fear. Keep the faith and drop the fear. Don’t believe your doubt and never doubt your beliefs. Life is wonderful if you know how to live.

In times of difficulties, don’t ever say  “Allah, I have a big problem”. But instead say, “Hey problem, I have Allah” and insyaAllah everything will be alright.

Bila kau letih dan hilang semangat, Allah tahu betapa kau telah mencuba sedaya upayamu. Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu kedukaan, Allah telah mengira titisan air matamu. Bila kau rasa ketinggalan dan masa meninggalkanmu, Allah sentiasa disisimu. Bila kau telah mencuba segala-galanya tetapi tidak tahu tujuan, Allah ada penyelesaiannya. Bila tidak ada yang bererti buatmu, keliru dan kecewa, Allah ada jawapannya. Ketahuilah Tuhan tidak akan selamanya menguji insan. ~ Ujian dan dugaan itu adalah untuk menguji~


Mengejar impian itu memang memenatkan. Kadangkala mengundang putus asa. Hakikatnya, yang penat itulah bakal member pulangan yang berharga. Selamat berjuang tanpa noktah.

Bisikku pada Tuhan yang satu. Allah lindungilah temanku ini. Di setiap langkahnya, di setiap hela nafasnya. Di setiap kelip matanya. Di setiap degup jantungnya. Banyak yang ingin ku pohon dank u harapkan untuk dia tapi jika satu sahaja yang dimakbulkan olehMU “ Lindungi Iman di HATInya kerana dengan iman yang ada, temanku pasti SELAMAT di dunia dan akhiratnya.. Amin..

Apabila saya kesepian hiburlah saya dengan suaramu. Apabila saya sakit ubatilah saya dengan kasih sayangmu. Apabila saya mati, jangan mandikan saya dengan air matamu. Apabila saya terkubur, kuburlah saya dalam hatimu dan bila saya tersesat, selamatkanlah saya dengan doamu.

I have no gifts to offer you. No song to comfort you. But I have six words to tell you
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
May Allah always be with you.

Salam mahabbah. Moga sentiasa dalam lindungan dan kasih sayangNYA.
Mendapatkan 5 hal melalui 5 jalan:
1.      Berkah rezeki melalui solat Dhuha
2.      Cahaya dalam kubur melalui solat Tahajud
3.      Kemudahan menjawab soalan Mungkar dan Nakir melalui pembacaan al-Quran.
4.      Kemudahan merentasi Siratal Mustaqim melalui puasa dan sedekah.
5.      Mendapat pandangan ARASY ILAHI pada hari Hisab melalui zikrullah.
Iman bertambah dan berkurang..buat renungan bersama..

Jangan bangga dengan Adidas dan Armani kerana pakaian terakhir kita adalah kain kafan. Jangan bangga dengan LC dan Hinda kerana kenderaan kita yang terakhir adalah keranda. Jangan bangga dengan rumah dan istanamu kerana tempat peristirehatanmu yang terakhir adalah kubur. Jangan bangga dengan kecantikan dan ketampananmu kerana akhirnya jadi santapan cacing tanah.

Andai Al-Quran bisa berbicara, ia akan berkata : “Waktu kau masih kanak2, kau bagai teman sejatiku, dengan wudhuk kau sentuh aku, dalam keadaan suci kau pegang aku, kau baca dengan lirih dan keras. Sekarang kau telah dewasa, nampaknya kau sudah tak berminat lagi padaku. Apakah aku bacaan using?? Yang tinggal sejarah?? Sekarang kau simpan aku dengan rapi, kau biarkan aku sendiri. Aku menjadi kusam dalam lemari. Berlapis debu, dimakan kutu, ku mohon peganglah aku lgi, bacalah aku setiap hari kerana aku akn menjadi PENERANG DALAM KUBURMU.

Alihkan matamu ke laut, airnya cantik membiru penuh ketenangan tetapi hanya Allah sahaja yang tahu rahsia di dalamnya. Begitulah dengan kehidupan manusia, riang ketawa, tapi hanya Allah yang tahu rahsia kehidupannya. Jika kau rasa kecewa. Pandangkah ke sungai, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang. Jika kau rasa sedih, pandanglah ke langit, kau akan sedar bahawa Allah sentiasa bersamamu..

Allah aturkan di antara kita 1 pertemuan. Dalam 1 pertemuan ditetapkan 2 hati, saya dan awak. Dalam 2 hati,Tuhan berikan 3 rasa, sayang, kasih dan cinta. Dalam 3 rasa itu, diselitkan 4 tujuan : berkenalan, berteman, berkawan dan bersama. Dalam 4 tujuan itu tersembunyi 5 perkataan : teman baik selalu di sisi. Dalam 5 perkataan itu tersembunyi 6 impian iaitu : sayang, kekal, setia, mengerti, menghargai dan mengingati. Dalam 6 impian itu tersimpul 7 huruf iaitu : SAHABAT

Jika indah satu pertemuan jangan akhiri dengan perpisahan. Jika suci satu perkenalan, jangan cemari dengan pendustaan. Jika bernilai sebuah perhubungan, hargailah ia dengan keikhlasan.


Ya Allah seketika di awal tahun ini InsyaAllah muncul tahun baru yang ceria. Engkau muliakan dan sayangi penerima ucapan ini, berkati keluarganya, sihatkan tubuh badannya, limpahkan rezekinya, jauhkan daripada fitnah, penganiayaan dan penghinaan. Suburkan benih keimanan dengan penuh rasa kasih sayang serta takwa tanpa alasan. Makbulkan cita-citanya yang murni. Amin ya Rabbal Alamin.

Andai ku tahu ya Allah kemaafan itu Maha Agung di sisiMu akan ku jaga setiap kata yang diucap dan tingkah laku yang boleh mengguris hati saudara seislamku. Ya Allah Kau lembutkanlah hati-hati saudaraku untuk menerima keampunan dosa-dasa dari hamba-Mu ini. Salam Rindu




A noblemen doesn’t blame all fault and wrongs on others.
A farmer doesn’t blame that the ground isn’t fertile and musician doesn’t blame instrument.
The problem is with the owner, it doesn’t depend on whatever target.
~_^  The Moon That Embraces The Sun

Hebat mana pun kita studi, kita kena sandarkan semua usaha kita itu kepada Allah. Kita berusaha ini kerana Allah yang suruh. Natijahnya, tetap Allah yang beri. Natijah bukan datang dari usaha kita sebenarnya. Kita usaha itu kerana Allah. Jangan salah tanggapan pula. Ramai orang ingat usaha itulah yang buat orang berjaya. ~VT..HilalAsyraf~


Sesuatu yang Allah takdirkan utkmu, pasti akan dapat walaupun terpaksa melalui seribu halangan <Pesanan al-Syibli>

Milikilah sebuah hati yang tidak pernah membenci.. Sebuah senyuman yang tidak pernah pudar, Sebuah kelembutan yang tidak pernah menyakiti dan sebuah persahabatan yang tidak pernah berakhir..

Kebajikan yang ringan adalah menunjukkan muka yang berseri-seri dan mengucapkan kata-kata yang lemah lembut <Sayidina Umar Al-Khattab>

No one planned to failed, but it doesn’t mean a failure can’t be a winner. So, trust yourself. You are the winner on your life. Make your life start with smile ^_^

At time when I feel so lonely, no one keep me company, you were there. At time when I feel so trouble, no one for me to turn to, you’re always there. In times of pain and sorrow, when it feels like there’s no tomorrow, in you I find peace and strength, to get my life back on track again..

Wahai yang Maha Hidup & Maha Terjaga, dengan rahmatMu aku pinta pertolongan perbaiki segala urusanku & jangan Engkau limpahkan semua urusan terhadap diriku walau sekelip mata [direkodkan oleh al-Hakim]

Bila tangisanmu berpanjangan & hatimu duka, Allah dah kira titis air matamu itu. Bila kau kebuntuan akal, maka Allah adalah penunjuk jalan. Apabila kau dah berazam, maka berserahlah.

Sebutir air mata yang jatuh kerana keinsafan adalah lebih baik daripada sejuta mutiara dan lautan. Sejernih wajah kerana wudhuk yang sempurna adalah lebih baik dari kilauan segunung permata (^^)


Pandanglah Allah dengan hatimu bukan dengan fikiranmu kerana fikiran dapat memahami tp tidak dapat merasakan sebuah hubungan, dengan cinta berzikirlah kerana zikirmu akan membawa ketenangan dan kebahagiaan jiwamu. Saat itu kamu tidak akan merasa kekeringan dan kekosongan jiwamu.

Ya Allah kau hadiahkanlah cinta dan kasih sayangMU demi memelihara kesejahteraan dan kebaikan insan ini kerana ku tahu hanyamu Ya Allah yang mampu menjaga dirinya lebih baik diriku. Tolong luasakan dan limpahkan rezekinya dengan rahmatMu Ya Allah dan tingkatkanlah kehidupannya, permudahkan urusannya, begitu pun jika dia melangkah, selamatkanlah dia..

Wahai anak Adham, gunakan akalmu, fahami betul-betul setiap sesuatu dan jangan bertindak terburu-buru dalam apa saja urusanmu. Ketahuilah bahawa sesungguhnya tindakan terburu-buru itu datangnya dari syaitan 

0 comments:

Post a Comment