Sunday 2 September 2012

Aku Pendosa


Ya Allah,
Apa yang aku telah lakukan?
Banyak benda yang menyimpang
Aku sudah penat
Aku sudah lelah
Menjalani hidup jauh dariMu

Aku dambakan kasih sayangMu
Allahu Rabbi
Aku rindu untuk menangis mengingatiMu
Aku mahu sentiasa dekat denganMu
Allah, aku mohon
Aku merinduimu, teramat merinduiMu


Tapi, 
Aku hambaMu yang penuh dengan dosa
Bagaimana aku dapat mengingatiMu,
Andai diri ini sering melakukan kemungkaran
Andai diri ini sering alpa dengan keindahan dunia
Andai diri ini jauh dariMu

Aku hambaMu yang penuh dosa 
Mengharapkan pengampunanMu duhai Yang Maha Pengampun
Mengharap kasih sayangMu duhai Yang Maha Penyayang
Mengharapkan rahmatMu duhai Yang Memberi Rahmat

Aku mohon
Aku mohon padaMu ya Allah
Kuatkan hatiku
Untuk menghadapi ranjau yang berliku
Hidup yang tak pernah suram dengan dosa
Dunia yang terlalu sirna

Aku mohon
Aku mohon padaMu ya Allah
Ampunkan hambaMu ini
HambaMu yang leka
Hambamu yang alpa dengan dunia
HambaMu yang penuh noda
HambaMu yang Pendosa


Astaghfirullah




0 comments:

Post a Comment